Avrupa

3rd Wave Coffee Shops: Barcelona

Barcelona’ya gitmeden önce beni heyecanlandıran üç şey; ünlü mimar Antoni Gaudi’nin eserleri, Barceloneta Plajı ve 3. dalga kahvecileri oldu. Barcelona’nın sevimli metropolitan hali, korkutucu gotik sokakları ve Gaudi’yi size başka bir yazımda uzun uzun anlatacağım. Şimdi konumuz kahve.

Bu büyük ve güzelliklerle dolu şehri keşfetmek için bol bol yürüdük ve kahve molaları ile kendimizi ödüllendirdik. Mükemmel kahveler içip, kahvecilerin kendilerinin kavurduğu kahvelerden aldık.

Barcelona’nın dört bir yanında bulunan, sayısı her geçen gün artan 3.dalga kahvecilerinden gezdiklerimizden mini bir rehber hazırladık.

NØMAD COFFEE

Nomad Coffee’nin yaratıcısı Jordi Mestre, Londra’da kavurma ve demleme barista eğitimini aldıktan sonra iki kez İspanya barista şampiyonu olmuş. Barcelona’nın son zamanlarda yükselen bölgelerinden El Born’da bir pasajın içinde yer alıyor.

DSCF0322 kopya

Yeri çok kolay bulunuyor ama biz La Merce Festivalinden dolayı kapalı olduğu güne denk geldik ve bulmamız oldukça zor oldu. Sadece burası değil pasaj kapalı olduğunu anlamamız baya bir zamanımıızı aldı ve pasajın iki kapısı arasını birkaç kez turladıktan sonra yardımsever birisinin pasajın kapalı olduğunu söylemesiyle arayışımız sona erdi. Ertesi gün gittiğimizde pasajın kapıları ardına kadar açıktı. Kolayca bulduğumuz yeşil ve gotik mekana girdik.

DSCF0334 kopya

Kesinlikle ‘sade’ olarak tanımlayabileceğim mekanda her şey sizi kahveye odaklıyordu. Çok sessizdi. Herkes sessizce kahvesini alıp gidiyor ya da bir köşede huşu içinde içiyordu. Barista da aynı şekilde pek iletişim yanlısı değil işine odaklanmış şekilde çalışıyordu.

DSCF0326 kopya

Jordi Mestre’nin Nomad Coffee’yi açarken bir laboratuardan esinlendiğini düşünüyorum 🙂

DSCF0324 kopyaDSCF0325 kopya

Kendi kahvelerini kavurup dünyaya ulaştıran Nomad Coffee’nin yeni kavrulmuş çekirdeklerinden Kenya Kapsokisio’yu denedik. 1500-1950 mt yükseklikte yetişen siyah frenk üzümü, böğürtlen ve mürver çiçeği tat profiline sahip kahvemiz v60 ile demlendi. Şaşırtıcı bir tat profiliyle tanışmak oldukça güzeldi.

DSCF0327 kopya

Mekanda ayrıca İspanya’da ikinci sayısı yayımlanan kahve üzerine ilk dergi olan solo magazini gördük. İspanyolca ve İngilizce iki dilde yayınlanan dergiden satın aldık. Kahvemizi çok beğendik ve öğütülmemiş çekirdeğinden aldık. (250gr 15 euro)

DSCF0331 kopya

Mutfağı kısıtlı olan mekanda sadece kahvemizi içtik. Ayrıca burada şeker talep eden biri olduğunda şekerin olmadığı söylendi. Şekersiz kahve içemem diyen varsa şekerini yanında götürmesini öneririm 🙂 Bu şube dışında kahvelerin kavrulduğu ve şehrin biraz daha dışında yer alan iki şubesi daha bulunuyor. Nomad’ın başarısı kesinlikle işlerini ciddiyetle yapıyor olmalarına borçlular.

Web Sitesi: NØMAD

INFO@NOMADCOFFEE.ES+34 628 566 235

DSCF0339 kopya

CAFES EL MAGNIFICIO

Barcelona’da eskiyle yeniyi buluşturan bir kahveci arıyorsanız doğru adres Cafes el Magnificio. 1919 yılında Sans ailesi tarafından açılmış. Dünyanın her yerinden kahve ve özel blendleriyle hizmet veriyor.

DSCF0626 kopya

Hangi çekirdekleriniz var diye sorduğumuzda önümüze konulan ansiklopedi kalınlığındaki katalogtan anladığımız kadarıyla her bölgenin çekirdeklerine hakimler 🙂

IMG_8244 kopya

Katalogtan doğru çekirdeği seçmek için mutlaka yardım almanızı öneririm. Bizim seçimimiz değerli bir kahve olan 1600-1800 mt arasında yetişen çiçeksi, kakao, portakal tat profiline sahip Panama La Esmeralda Geisha oldu.

DSCF0638 kopya

Çok beğendiğimiz ve pek bulamadığımız çekirdekten biraz da evde demlemek için aldık. ‘Take away’ ağırlıklı hizmet veren küçük, samimi ve vintage mekana Picasso müzesine giderken uğramanızı öneririm.

Web Sitesi: Cafes el magnifico

Pazartesi-Cumartesi: Sabah 10:00 – Akşam 8:00

shop@cafeselmagnifico.com
T. +34 93 319 60 81(WHOLESALE)

DSCF0637 kopyaDSCF0632 kopya

SATAN’S COFFEE CORNER

18 yaşında Londra’dan Barcelona’ya taşınan Marcos Bartolome, Federal Coffee’de çalıştıktan sonra Barri Gotic bölgesinde 2014 yılında Satan’s Coffee Corner’ı açmış. Zamanla büyüyerek ikinci şubesini Casa Bonay Otel’de açmış. Eixample’daki lüks mağazaların bulunduğu bölgedeki bu şubesine gitme fırsatı bulduk.

IMG_7968 kopya

Bohem dekorasyonunu sevdiğim mekanda ana şubesinden farklı olarak demleme kahve yapılmıyordu.

Biz de lattesini denedik. Çok başarılı bulmadım özellikle de bardaktan taşarcasına doldurulması pek hoşuma gitmedi.

Mutfağının kahvaltı ve öğle atıştırmalıkları için zengin bir menüsü olduğunu söyleyebilirim. Çekirdeklerini Cafes el Magnifico’dan temin ediyormuş.

Bir gün Barri Gothic’teki şubesine gidersem demleme seçeneklerini denemeyi planlıyorum. Wifi ve kafeinsiz kahve olmadığını da küçük bir not olarak düşeyim.

Web Sitesi:Satan’s Coffee corner

at GÓTICO

L’Arc de Sant Ramón del Call 11
08002 Barcelona

Açılış Saatleri:

Pazartesi-Cumartesi: Sabah 8:00 – Akşam 6:00 (Salı Kapalı)

Pazar: Sabah 10:00 – Akşam 6:00

at EIXAMPLE

Gran Vía 700
08010 Barcelona

Pazartesi-Cumartesi: Sabah 7:00 – Akşam 6:00

ONNA COFFEE

Gracia’da yer alan Onna Coffee Japonca ‘yalnız’ anlamına geliyor.

IMG_8246 kopya

Costa Rica kahvelerini kendileri kavuruyor. ‘Slow Coffee’ akımını savunan mekanda sağlıklı beslenme seçenekleri bulunuyor.

DSCF0644 kopya

Biz latte ve buraya özel olan bir kahve olan latte freddoyu denedik. Barcelona’dan ayrılmadan içtiğimiz son leziz kahve olarak aklımızda kaldı.

Pazartesi-Cumartesi: Sabah 8:00 – Akşam 7:00

DSCF0648 kopya

FEDERAL CAFE

Madrid yazımda da bahsettiğim İspanya’da birçok şubesi bulunan Federal Cafe’nin Barcelona’da iki şubesi bulunuyor. Biz Barri Gothic’te bulunana gittik.

DSCF0597 kopya

DSCF0593 kopyaDSCF0588 kopya

Brunch konusunda Madrid kadar başarılı olan mekanın cappucinosu da gayet güzeldi. İyi kahve ve brunch için en iyi mekanlardan biri.

Gotic:

barcelona@federalcafe.es

C/ Parlament 39  08015 Barcelona

DSCF0599 kopyaDSCF0600 kopya

Barcelona’yı ve kahve dükkanlarını çok sevdim. Bir dahaki seyahatimde geri kalan deneyimleyemediğim kahvecilere gitmeyi planlıyorum. Sizde kahvenin başrolde olduğu bir seyahat planlıyorsanız mutlaka Barcelona’yı listenize ekleyin.

YENİ KEŞİFLERLE TEKRAR GÖRÜŞMEK ÜZERE! TAKİPTE KALIN!