Kategori: Seyahat

Seyahat

48 Saatte Kapadokya

‘Peri bacaları’ dediğimiz doğanın bize yaptığı süprizlerden birini barındıran Kapadokya ülkemizde olduğu için çok şanslıyız. Yurtdışı seyahatlerimde sohbet ettiğim turist potansiyeli olan kişilere Türkiye dediğimde çoğundan duyduğum cümleler ‘Kapadokya diye bir yer varmış’,’ balonlar uçuyor fotoğraflarda ne kadar fantastik bir yer’, ‘ oraya gitmek en büyük hayalim ‘ […]

Sakız Adası’nda Bir Haftasonu Bölüm 3: Plajlar ve Kambos

Sakız Adası’ndaki son günümüz olan Pazar gününde feribot saati 18.00’e kadar vaktimiz vardı. Bu günü deniz-kum-güneş üçlüsüne ayırmıştık. Sakız Adası’nda o kadar çok plaj var ki hangisine gideceğimizi seçmekte açıkcası karar vermekte zorlandık. Genelde beğenilen ve şemsiyesi-şezlongu olan yerleri seçtik. Çünkü hava sıcaklığı 30 derecenin üzerindeydi ve şemsiyesiz […]

Sakız Adası’nda Bir Haftasonu Bölüm 2: Orta Çağ Köyleri

Sakız Adası, yurtdışında bir tatil için en kolay gidilebilecek ( özellikle İzmirliler için) hem de nispeten daha ekonomik seçeneklerden birisi. Sakız Adası’nda bir haftasonu tatilini nasıl planladığımızı bir önceki yazımda ayrıntılı bir şekilde anlatmıştım. Şimdi sıra geldi planladığımız Sakız Adası tatilinde neler yaptığımızı anlatmaya.  Cuma akşam saat […]

Sakız Adası’nda Bir Haftasonu Bölüm 1: Planlama

Yunanistan’ın en büyük 5. adası Sakız Adası tüm dünyaya sakız ihracatı yapan damla sakızı ile ünlü ve deniz turizmi yapan bir ada. Yunan adaları arasında en zengini olan adanın sakızı dışında turunçgilleri de çok meşhur. Sakız Adası’na birçok kez gitme planı yapmıştık fakat hep bir aksilik çıkıp ertelemek […]

Sakız Adası Nitelikli Kahveciler Rehberi 2018

Bildiğiniz üzere ayak bastığımız her şehrin nitelikli kahvecilerinde kahve tatmazsak o geziyi olmuş saymıyoruz. Sakız Adası gezimizi planlarken, deniz, kum ve güneş üçlüsüne kahveyi de ekledik. Aslına bakarsanız gezimizi planlarken kahve açısından ön yargılarımız vardı. Araştırmalarımız derinleştikçe bir adaya göre kahveye olan ilginin ve nitelikli kahveci sayısının beklentimizin […]

Gaudi’nin İzinde Barcelona Bölüm 5: Casa Batllo, Yat Limanı, Dönüş

Barcelona’daki son günümüzde iyi bir brunch adresinin yolu yine bizi Gothic Quarter’a çıkarıyordu. Madrid’te de şubesi olan Federal Cafe’yi çok sevmiştik burada da denemek istedik. Nefis bir kahve ile kahvaltımızı yaptık. Ayrıntıları buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Federal Cafe’den sonra Barcelona sokaklarını son bir kez daha turlamaya başladık. Biten La […]

Gaudi’nin İzinde Barcelona Bölüm 4: Sagrada Familia ve Eixample

Barcelona seyahatimizin son 2 gününe geldik. Bu seyahatte amacımız Barcelona’nın dört bir köşesini gezmek değil; şehrin günlük yaşamına karışıp öncelikle merak ettiğimiz yerleri gezmekti. Zaten Barcelona’yı doya doya gezmek, müzelerini tek tek ziyaret etmek isterseniz en az 15 gün gerekir. Barcelona’daki gezimize kaldığımız yerden devam edelim. Sagrada Familia’yı […]

Gaudi’nin İzinde Barcelona Bölüm 2: La Merce Festivali

İspanya’nın şımarık çocuğu Barcelona seyahatimizin en eğlenceli kısmı La Merce Festivali’ne geldik. Bir önceki yazımda da bahsettiğim gibi bu festivale katılmak için Barcelona’yı en sona bırakmıştık. Her yıl Eylül ayının 3.haftası kutlanan La Merce Festivali’nin hikayesi aslında biraz Venedik Festivali’nin hikayesine benziyor. 1687 yılında veba salgını ile  mücadele eden […]

Bir Haftasonu Kaçamağı:Akyaka

Ege’ye bahar gelişiyle beraber, vakit buldukça, yeşil ve maviye karışıyoruz. Bu haftaki rotamız da Akyaka’ydı. Özellikle son zamanlarda, yolu düşenlerin kalbini çalan bu küçük beldeye birkaç kez uğramıştık ama uzun uzun vakit geçirme şansı bulamamıştık.

Haftasonu tatilinde 2 günümüzü geçirmek için yola çıktık. Muğla’nın Ula ilçesine bağlı bu küçük beldeye İzmir’den kara yoluyla 3 saatte, İstanbul’dan ise 8 buçuk saatte gelinebiliyor.