Now Reading
İsviçre’de Cennetten Bir Göl: Caumasee

İsviçre gezimizde sıra, ‘cennete düşmüşüz’ hissi veren o harika doğa parçası ‘Caumasee’ ye geldi. ‘Lake Cauma’ ya da ‘Lake Siesta’ isimleriyle de anılan gölü bu gezi öncesinde hiç duymamıştık ve fotoğraflarına rastlamamıştık. Bizi Caumasee’ye yönlendiren Chur’da ziyaret ettiğimiz arkadaşlarımız oldu. Heidi’nin köyü Maienfeld’ten sonra beraber Caumasee’de pazar günü ‘siesta’sı yapmaya karar verdik.

Caumasee

Caumasee, Graubünden kantonunda bulunan Flims kasabasında yer alan bir göl. Büyüleyici turkuaz rengi suyundan dolayı Graubünden’in mücevheri deniyor.

Caumasee Ulaşım

Caumasee’ye en yakın havalimanı Zürih Havalimanı. Oradan da ulaşmak tren ya da karayolu ile yaklaşık 3 saati buluyor. Caumasee’de bir tren istasyonu bulunmuyor, en yakın Laax tren istasyonuna kadar gelinebiliyor.

Caumasee’nin haritada bulunduğu yer

Biz arkadaşlarımızla Chur’da kaldığımız için ulaşım çok kolay oldu. Araba ile 30 dakikada Caumasee’ye ulaştık. Chur’dan Caumasee’ye tren ya da otobüs ile ulaşılabiliyor fakat 1 saat yolculuk sonrası yine 20-30 dakika yürümek gerekiyor.

Chur-Caumasee arası karayolu ile ulaşım

Flims

Chur’dan pazar günü öğle saatlerinde yola çıktık ve hayran bırakan Alp Dağları manzaraları eşliğinde Flims kasabasına geldik. Arabayı park yeri olarak düzenlenmiş yol kenarına bırakıp; yol kenarındaki otomattan fişimizi aldık. Unutmayın ki İsviçre’de trafik kuralları çok katı. Cezalar da oldukça yüksek. O yüzden arabayı park ettiğiniz yere de çok dikkat etmeniz gerekir.

Flims kasabası girişi

Flims, Graubünden’in kayak ve spor aktiviteleriyle ünlü kasabası. Eylül ayı olmasına, kayak dönemi olmamasına rağmen oldukça kalabalıktı. Çünkü İsviçreliler haftasonlarını genelde doğa sporları yaparak geçiriyorlardı. Bu dönemde bisiklet sürmek ve dağ yürüyüşleri yapmak için buraya geliyorlardı.

Flims

Flims tüm dünyadan spor severlerin toplandığı kasabalardan biri olduğu için oldukça lüks otel ve mağazalara ev sahipliği yapıyordu. Pazar günü Avrupa’nın çoğu yerinde olduğu gibi burada da mağazalar kapalıydı.

Caumasee Genel Bilgi

Flims kasabası içerisinde 15 dakika yürüyerek ‘Caumasee’ sin üst girişine geldik. Ormanın içinde yer alan bol oksijen içeren yürüyüş yolundan devam ederek 10 dakikada Caumasee’ye inen funikülere geldik.

Caumasee Yürüyüş Yolu

Eylül ayı olması nedeniyle giriş ücretsizdi. Yaz dönemi yoğunluktan dolayı ücretli olabiliyormuş gitmeden önce kontrol etmenizi öneririm. Ayrıca ekim ile mayıs ayları arası her gün açık olmayabiliyormuş yine websitesinden kontrol etmenizi öneririm.

Funiküler sırasında kısa bir süre bekledikten sonra bir grupla içerisine girdik. Bu sırada hızlı davranıp ön cam kenarında yer aldık. Üç yanı ormanlarla çevrili Caumasee, buradan muhteşem görünüyordu. Hava bulutlarla kaplı olmasına rağmen turkuaza dönen renklerle bizi selamlıyordu.

Caumasee funikülerden görünüş

Funikülerle göle inerken, o kısacık dakikalarda gördüğüm eşsiz manzaraları zihnimin en yakın köşesine yerleştirdim. İşte burada ‘cennete geldik’ hissini tam olarak funikülerdeki herkes hissediyordu. Eğer sevdiğiniz insanlar da yanınızdaysa böyle anların herhangi bir maddi karşılığı yok. Klasik bir söz olacak ama ‘hayat bu güzel anların toplamı’ndan başka birşey değil. Gerisi mücadele ve elimizde kalan sadece bu kusursuz anlar. Daha onlarca cümleyle uzun uzun anlatacabileceğim bu güzelliğin sonunda gölün kenarına inmiştik.

Caumasee funiküler iniş
Caumasee funikülerden görünüm

İniş yerinde bir restaurant bulunuyordu. Biz burada geçirmek yerine gölün etrafında gezinerek kendimize sakin bir ağaç altı bulduk. İşte ‘siesta’ için ortam hazırdı.

Caumasee

Eşsiz Caumasee’yi izlerken ‘pıt pıt’ yağmur damlaları gölün üzerine düşmeye başladı. Üzerimizdeki ağaç bize şemsiye olmuştu. Islanmıyorduk ve yağmuru rahatça izleyebiliyorduk. Müthiş bir toprak kokusuyla beraber ‘siesta’mız resmen taçlanmıştı. O sıralarda gölde yüzenler de bu anın keyfini çıkarıyordu. Biz bu sıcaklıkta suya girmeyi göze alamadık ama bir daha şansım olsa kesinlikle bunu deneyeceğim.

Birkaç saat biraz dinlenip, biraz sohbet edip, biraz çevrede gezinip bu doğa harikasının tadını çıkardık.

Caumasee’de Uyulması Gereken Kurallar

Katı kurallarla korunan Caumasee’ye geldiğinizde mutlaka bu kurallara uymanız gerekiyor.

• Göl kenarında ateş yakmak, barbekü yapmak yasak.
  • Göle çıplak girmek yasak, eğer mayonuz yoksa girişten temin edebiliyorsunuz.
  • Yüksek sesle müzik dinlemek yasak.
  • Köpeğinizle gelirseniz tasmasıyla gelmeniz rica ediliyor.
  • Drone uçurmak yasak.

Hava kararmadan önce toparlanıp funikülerle tekrar yukarı çıktık. Yavaş yavaş yürüyerek Flims’te park ettiğimiz arabamıza binerek Chur’a geri döndük.

Hiking, trekking ve kayak ile ilgilenenlerin aşık olacağı Caumasee bizim de gönlümüzü fethetmişti. Turkuaz rengin karşılığı olarak anılarımda hep yerini alacak Caumasee gezimiz böylece sona ermişti.

Caumasee’de yağmur altında ‘kaplanlar keşifte’

Chur’da geceyi geçirip artık İsviçre’ye veda edecektik. Sırada ise Avusturya’da görmek için sabırsızlandığımız başka bir doğa harikası vardı: Hallstatt

Yeni yazılar için takipte kalın!